11 September 2010

GAME ON!!!!

Ohh indah nya berkata-kata tapi ingat sbb ada yang terasa..tak mudah tuk kita cuba sakit kan hati seseorang..sbb kita mungkin akan rasa sakit hati yang lebih teruk dari org yang kita bg sakit hati..hari ini ako bkn nk sedih2 ka jiwang ka pa ka yg lebih kurang cm tu laahh..ako cuma nk luah kan pa yg hati ako rasa..

+HATI+

Semua manusia mempunyai hati..hati mestilah mempunyai emosi..itu semua org tahu..yg org tak tahu kenapa perlu kita sakit kan hati seseorang..apa niat kita..di hari yang mulia mcm neh pon still nk buat prangai BODOH tu awt?? ako pon xpaham..tp perlu ka kita nk bg seseorang tu sakit hati dgn apa yang kita ada skrg neh..rasa2 ako xperlu kot..sbb apa yg kita ada hari ini adalah bersifat sementara..bila kita cuba tuk sakit kan hati seseorang tapi xberjaya..malah kita pula yang berasa sakit hati sgt2..sbb apa benda mcm neh terjadi??? itu yang menjadi tanda tnya...cuba korang fikir sejenak..apa jawapan yang paling tepat bg situasi mcm neh..

DI TEGUR + SIKAP SEBENAR DIRI KITA = MARAH!!!!

Inilah hakikat sebenar diri manusia..kalo apa yg org tegur tentang diri kita tu adalah BETUL awt yg kita nk marah sgt..seharusnya kita terima teguran itu dgn hati terbuka..bukan dgn penuh PRASANGKA..ako pon xpaham lah...ikt suka korang jaa nk bg org lain sakit hati..come on laaa..pikir dulu tindakan korang tu betul ke x..jgan pakai buat ikt dan korang jaaa..tp kalo dh buat dh..mcm mna pula..korang tggu jelar..lepas neh korang lak akan rasa lebih teruk lagi..bila org cakap benda betol korang nk marah2 tu sbb korang rasa diri korang tu dh cukup SEMPURNA..xpyah nk cover line laa kalau benda tu BETUL..

+MARUAH+

Semua org ada MARUAH..kita akan MARAH kalo ada org cuba menjatuhkan maruah kita..maruah adalah sesuatu yg mempunyai nilai yang sgt TINGGI yg xdpt dibeli dengan $$$ TETAPI dapat di KOTORKAN dengan PERBUATAN kita sendiri dan boleh menyebabkan nilai itu TIADA..bila maruah dh xbernilai korang sanggup ka nk berhadapan dgn MASYARAKAT atau pun KELUARGA kita sendiri..kepada pasangan yg sedang HANGAT bercinta..korang jaga lah maruah pasangan korang tu baik2..jangan ambil mudah hal ini..cuba elak kan dari menjadi perhatian org sekeliling..x payah nk tunjuk kata sempoi sangat laa..sbb kita tu x brapa sempoi mana pon...sudah2 laa nk tunjuk kata korang tu HOT...padahal korang tu ada 'VALUE' lagi ka??? merendah diri lebih elok daripada menjadi bahana kata2 org..


p/s : sampai sini saja lah leteran ako yg xbermaksud apa2 neh..jaga lah maruah anda sebelum anda hilang maruah..terima lah teguran demi kebaikan diri anda..xperlu lah kita berusaha tuk sakit hati seseorang dgn sengaja sbb satu hari nanti kita juga akan rasa benda yang sama..cuba korang fikir kata2 ako di atas neh betol atapun xbetol..kalo betol korang ambil lah sebagai PERINGATAN..kalo xbetol ako mohon maaf sgt2..




2 comments:

  1. ermm.. kekadang orng x tahu dia wat salah.. so cara tegur tu kena btol kot.. pasal maruah lak.. saya rasa bila dah kapel.. dia lupa diri sbb tu mcm2 diorng wat tok tunjukkn syg tuu sampai buat orng mnympah n salah dr segi agama

    ReplyDelete
  2. saya setuju ngan kata2 anda..tp tulah hakikat nya..

    ReplyDelete